04 de febrer, 2022

FEBRER AMB MOLTA MARXA! 4.02.2022

Hola famílies!

Tornem una setmana més per explicar-vos tot el que anem treballant. Ja som al mes de febrer i, com veieu, la feina no s'atura. A Llevant aquest mes és sinònim de molta gresca i xerinola; com molt bé sabeu som al mes del Carnaval i nosaltres som els protagonistes d'aquesta festa!

Entre les classes de Català i les estones de Teatre, hem anat redactant el nostre pregó i hem seleccionat els principals personatges i hem practicat la nostra xaranga amb la Jordina. No us diem res més perquè volem que també sigui una sorpresa per a vosaltres!







Però entre Carnestoltes i Carnestoltetes també hem avançat en els nostres projectes.

Al projecte Relíquies del passat ens hem endinsat en  la línia del temps. Hem dut a terme una petita activitat on ens ha permès entendre a quina època estem i quin fet més important marca l'inici de cada etapa. Mireu quins apunts ens han quedat!







A més, hem fet activitats de consolidació per comprovar que ho hem entès tot.




Totes aquestes activitats ens han portat a parlar de segles i anys. Ens ha quedat clar que el naixement de Jesús correspon al segle I i a partir d'aquí contem els segles. Però a quin segle estem? Quins anys corresponen a cada segle? Doncs a treballar-ho, perquè aquest concepte matemàtic ens ha costat una mica d'entendre... Hem hagut de recordar, fins i tot, els nombres romans fets a Tramuntana!

La setmana anterior vam descobrir que hi ha diferents tipus de fonts: primàries i secundàries. De les fonts primàries en tenim d'orals, escrites i visuals, i totes són necessàries per escriure la Història. A partir d'aquí la Missió 2 ens va demanar que ens convertíssim en entrevistadors i preguntéssim els nostres avis com era la seva vida de petits per obtenir informació de la seva època. Aquestes preguntes ens permeten saber com era el poble on vivien, el menjar que tenien, com era l'escola on anaven, etc. Així, obteníem informació a partir d'una font oral. 

Recordem que aquesta feina s'ha de presentar en format Word a l'Ester i que és pel dijous 10 de febrer.

Per altra banda, a la plataforma ja hem començat a aconseguir punts amb els quals podem comprar premis i recompenses. I també hem sortejat algun event i ens ha tocat ballar i estar 1 hora sense poder comunicar-nos oralment. Què difícil!



Al projecte Trip to Spain vam acabar amb els climes d'Espanya i a partir d'aquí ens vam començar a treballar els climogrames: què són i com es representen. Hem de vigilar amb no confondre l'eix de les precipitacions amb l'eix de la temperatura... que ens passa sovint! Hem entès que cada zona d'Espanya la podem representar amb un climograma diferent. Aquí ens teniu ben concentrats!




Cal repassar bé aquests conceptes ja que el dimarts 8 de febrer realitzem una prova sobre tot això: què és el clima i quins factors intervenen, característiques dels diferents climes d'Espanya, realització i interpretació de climogrames, així com reconèixer els Parcs Nacionals d'Espanya. Per això  aquest primer enllaç ens ajudarà a estudiar i al següent enllaç hi ha un vídeo on podreu repassar la informació pel control:




A partir d'aquí, l'últim aspecte a treballar han sigut els diferents paisatges d'Espanya que hi ha d'acord amb el clima característic d'una zona. Ens ha quedat molt clar que segons el clima que tenim existirà un paisatge determinat amb una flora i una fauna concreta. A més a més, en aquest paisatge hi poden haver elements humanitzats que el transformen: carreteres, habitatges, ponts, instal·lacions elèctriques, etc. Els vídeos que ens van passar a l'escola ens van ajudar força a fer-nos uns bons apunts.





El que més ens ha sorprès ha sigut veure com la humanitat ha transformat els paisatges del món. Observeu el vídeo de com han canviat aquestes ciutats al llarg dels anys per l'acció humana! 


Per complementar el tema us deixem un enllaç on haureu de fer les activitats que us demanen com a deures pel dijous 10 de febrer.

Com veieu anem treballant de valent per a poc a poc anar assolint els reptes que ens proposen amb molt d'èxit!

Fins aquí totes les novetats dels projectes que desitjàvem compartir amb vosaltres. Ens retrobem aquí d'aquí a dues setmanes amb més informació.

Bon cap de setmana, famílies!

Llevant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.