03 de març, 2022

CARNESTOLTES I CARNESTOLTETES 3.03. 2022

 Hola de nou famílies!

Ja hem iniciat el mes de març, els mesos passen de pressa i ja anem avançant molt en els nostres projectes. Però abans voldríem explicar-vos com va acabar l'última setmana de febrer!!!

Les ordres del Rei Carnestoltes ens van fer anar de bòlit, entre les bromes i els assajos vam tenir els dies ben distrets.






I aquí ens veieu amb les ordres:

El dimarts amb cabells despentinats i roba d'adult:



El dimecres amb pijama:


El dijous esportius o elegants:



I el divendres amb roba descoordinada:



Però a més a més la nostra classe va ser la protagonista d'aquesta festa tan divertida. Vam fer el pregó al pati tota l'escola junta, on els més petits ens miraven amb cara embadalida i grans somriures. I després vam posar una mica de música per a ballar tots junts!










A la tarda vam fer la rua de Carnestoltes i la nostra xaranga s'escoltava per tot arreu, animant i posant música a la festa!




Finalment, amb el Judici el nostre Carnestoltes i la Carnestoltetes van acabar engarjolats pels 3 Homes de negre que els han estat perseguint tot el dia!




Però a part de gaudir de la festa també hem treballat en els nostres projectes.

Al projecte "Relíquies del passat" hem acabat la missió 1 i dels 3 finalistes que van optar a aconseguir la primera Relíquia va ser la Minerva la guanyadora!



Vam continuar l'activitat iniciada la setmana anterior i vam poder posar en comú les característiques més importants de les etapes de la Prehistòria: neolític, paleolític i edat de pedra.

L'Ester a través d'una lectura a l'aula ens va endinsar a descobrir els grans secrets que amaga la Cova d'Atapuerca. Vam poder veure imatges dels tresors que amaga aquesta cova i que són dignes de fer-hi una bona visita quan es tingui l'oportunitat! Llavors vam voler investigar quins jaciments arqueològics hi ha a Espanya i a Catalunya.





Els següents dies ens han servit per aprofundir en l'etapa del paleolític, neolític i edat dels metalls. A través d'unes activitats plantejades per l'Ester vam descobrir més característiques i la diversitat de restes megalítiques que podem trobar a Catalunya: pintures rupestres del Cògul, Dolmen de Vallgorguina, la Cova gran de Collbató o les Coves del Toll que vam anar quan fèiem Xais!





També hem tingut temps de fer events a través de la plataforma myclassgame i la veritat és que aquest cop ha sortit de tot: treure punts a companys, no poder trepitjar el terra en cap moment, cantar una cançó o explicar un acudit, ballar tota la classe o perdre punts qui porti roba negra!





Justament arran de parlar dels dòlmens, dels menhirs i dels cromlecs, hem introduït el concepte matemàtic de la circumferència. El monument de Stonehenge ens ha servit per parlar del radi i del diàmetre.


Al projecte "Trip to Spain" hem introduït dins del relleu els conceptes perfil topogràfic i corbes de nivell
La primera activitat ha sigut interpretar una gràfica d'altituds i fer-ne una amb les dades que se'ns donaven.



Us deixem uns enllaços per a practicar el relleu d'Espanya:


A la següent sessió ens vam iniciar amb les corbes de nivell. Aquestes són unes línies imaginàries que uneixen punts d'un territori que estan a la mateixa altitud. Així hem pogut descobrir que les corbes de nivell més juntes indiquen més inclinació de la muntanya, i les corbes de nivell més separades ens indiquen terreny més pla.

I ens hem aventurat a intentar passar de les corbes de nivell al perfil de la muntanya. Aquí hem necessitat una mica d'ajuda dels mestres perquè ens ha costat fer aquest pas.




Per tal de practicar tot això aquí tenim un exercici per a fer i enviar a la mestra:

Per acabar la part del relleu hem analitzat un tall topogràfic.



La següent tasca a realitzar ja tenia relació amb la
hidrografia d'Espanya. Vam fer una primera lectura de com són les costes i amb quines vessants es classifiquen els rius de la península. 



Aquesta pràctica us servirà per tenir les idees més clares:


Amb tota la informació que hem recollit tant de fulls com de llibres de consulta ens hem fet un resum de les característiques de cada vessant hidrogràfic i quins són els rius més importants, per tal de, a posteriori, situar-los en un mapa.




Aquí us deixem uns enllaços per tal de poder jugar i aprendre a la vegada:

Com hem dit, pròximament tindrem control d'aquest repte i aquests enllaços ens ajuden a estudiar i tenir temps per a repassar-ho tot.

Abans de marxar volem dir-vos que l'Ona ha sigut escollida com a la representant del cicle al Certamen de Lectura en Veu Alta. Moltes felicitats!

I relacionat amb Llengua Catalana estem duent a terme tres jocs de taula que presentarem als Premis Sambori que organitza Òmnium Cultural. Els nostres jocs tenen relació amb els barbarismes, neologismes i manlleus. Ja us ensenyarem el resultat final que el tenim molt a prop!






I fins aquí la feina d'aquests dies. Gaudiu molt dels quatre dies de la Festa Major d'Hivern del nostre poble i ens tornem a trobar d'aquí a dues setmanes!
Llevant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.