22 d’abril, 2022

SANT JORDI I PROJECTE 22.04.2022

Famílies benvingudes al blog de Llevant!

Després d'aquests dies de descans ben merescut, ens retrobem de nou per explicar-vos el que vam fer la setmana abans de Setmana Santa i tot el que hem fet aquesta, que com us podeu imaginar, ha estat marcada per la Festa de Sant Jordi.

Precisament sobre la festa del nostre patró hem realitzat tot un seguit d'activitats a l'aula i a l'escola. Ja a principis d'abril vam enllestir les nostres poesies que es presenten als Jocs Florals de l'escola.

El jurat de Llevant ha decidit els següents guanyadors:

Moltes felicitats a tots i totes per la participació, ja que això d'escriure poesia ens ha costat moltíssim! 

A l'aula hem portat llibres de lectura i hem tingut un racó ben animat on els Dracs i Sant Jordi han sigut protagonistes. També hem intentat canviar la llegenda i donar-li un aire més modern. Hem escrit diferents històries on per exemple el drac es menjava un deliciós pastís de xocolata, o  com un drac i en Jordi es sortejaven la noia fent pedra, paper, tisora... o fins i tot la princesa es canvia de gènere! Com veieu, imaginació al poder.



També hem realitzat punts de llibre ben originals i manualitats relacionades amb Sant Jordi!






Pel que fa a l'escola hem anat a veure el teatre dut a terme pels alumnes de 4t d'ESO a la fusteria i ens va agradar molt. Així com el teatre llegit dels companys de Xaloc. Enhorabona pel vostre esforç!


A la tarda, la lectura ha pres el protagonisme de la festa i tots els alumnes d'Infantil i Primària hem anat al pati a llegir contes. Nosaltres, els grans, ens hem encarregat de llegir contes als nens més petits, i de veritat que ha sigut molt gratificant! 



Parlant ja del projecte "Relíquies del passat" vam acabar de buscar informació sobre aquells aspectes que volíem investigar dels egipcis, dels grecs i dels romans. 






Després de passar a net la informació més important, la vam llegir als nostres companys per tal que tots ens féssim una idea de cada civilització. La mestra ens ho ha passat per correu perquè tots ho tinguem.




Mentre anàvem acabant aquesta feina, l'Ester ens va preparar un petit dossier amb passatemps sobre les tres cultures que treballàvem.


A continuació, l'Ester també ens ha passat un resum del més destacat dels egipcis i hem fet unes activitats per comprovar si teníem clares les idees més rellevants.


La lectura dels aspectes més destacats dels grecs ens ha servit per buscar la definició de mite, i descobrir que els grecs explicaven la creació dels fenòmens i de la vida a través d'aquests relats, com per exemple el naixement d'Afrodita, la creació de les estacions o com es va crear l'Univers.
   


Dels romans hem vist que tenim un gran llegat tant a nivell de país com al poble: des de l'aqüeducte de can Oller i el forn romà, fins al pou davant del Vapor o el carrer de l'empedrat i l'església del nostre poble. 

Amb les activitats hem acabat de descobrir que el nom d'Hispania, que van posar els romans al nostre territori, vol dir "terra de conills" i que els noms dels nostre pobles també deriven dels noms romans, com per exemple: Barcino és Barcelona, Egara és l'actual Terrassa, Aqua Caldae és Caldes o Iluro és Mataró!




Si fem memòria recordarem que també havíem treballat els cossos geomètrics. Doncs vam acabar de fer unes activitats per assegurar-nos que ho havíem entès tot i ja tan sols ens quedava fer l'últim pas: construir els nostres propis cossos geomètrics! Aquí ens teniu ben entretinguts i atents per aconseguir un bon resultat final.








Recordem que la setmana vinent tenim control d'aquesta part de geometria!

Aquí tenim uns enllaços per a practicar:

En la investigació de l'Edat Antiga també hem aprofitat la part plàstica per aprendre. L'Ester ens va preparar tres activitats diferents i anàvem passant per totes. Ens vam convertir en faraons, vam pintar àmfores gregues i per últim vam reproduir construccions romanes i mosaics!









El kahoot també és una eina per aprendre i a més a més acumular punts al nostre avatar de la plataforma myclassgame.


A l'aula STEAM també hem aprofitat per treballar aspectes del projecte. L'Ester ens va demanar que penséssim amb algun monument important de qualsevol època de la història. Quan el teníem escollit fèiem un petit text descriptiu amb una imatge, i aquest document el passàvem a codi QR. Així entre tots tenim informació des de Stonhenge, les piràmides de Gizeh, l'Olimp, el Partenó, el circ romà de Tarraco, el Colliseum... fins a la Sagrada Família, la Torre Eiffel, el Big Ben, la Casa Batlló. I de més lluny les construccions dels Moais, la ciutat prohibida, la muralla Xina, l'Atomium...  quanta riquesa cultural i històrica  que hi ha per tot arreu!




També vam estar fent activitats plàstiques relacionades amb la Pasqua i la Setmana Santa!







Aquesta setmana també hem estat fent simulacres de Competències Bàsiques, ja que ens ha comentat l'Ester que la setmana vinent farem les proves oficials del Departament d'Ensenyament. Aquestes proves que hem fet ens ajuden a treure'ns els nervis i observar on fallem per acabar d'explicar a l'aula aquells conceptes on ens equivoquem... i estem segurs que traurem bons resultats!

Ja veieu famílies que hem començat amb força, i que som conscients que amb el poc temps que queda de curs hem de donar el màxim de nosaltres i no despistar-nos... ara és quan hem de treballar més i esforçar-nos al màxim per tal de recollir els fruits més tard.

Bon Sant Jordi!


Llevant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.