06 de maig, 2022

I ENMIG DEL PROJECTE, LES COMPETÈNCIES BÀSIQUES! 6.05.2022

Benvinguts una setmana més al nostre blog!

Primer de tot us volem comentar que la setmana anterior vam realitzar les Competències Bàsiques de sisè. La veritat és que estàvem molt nerviosos i ens feien molt de respecte aquestes proves, però a poc a poc ens vam anar tranquil·litzant i vam anar guanyant seguretat. Segur que els resultats seran satisfactoris!

Vam realitzar de Llengua Catalana i Llengua Anglesa el primer dia, Llengua Castellana i Matemàtiques el segon dia i Coneixement del Medi l'últim dia.






Pel que fa al projecte "Relíquies del passat" hem avançat força. Vam acabar l'anterior entrada amb l'època romana i, després de fer unes activitats, vam dur a terme uns exercicis finals amb una mica d'ajuda. Primer escrivíem el que recordàvem de cada civilització amb un color, i després podíem treure els apunts i acabar d'anotar el que ens havíem deixat amb un altre color. És una manera també de fer-nos una autoavaluació i observar que hem après tot el treballat  a l'aula. 







Per tal d'acabar amb aquesta etapa hem fet alguns kahoots a l'aula, que ens serveix per conèixer si en sabem prou mentre juguem... i si ja som experts en l'Edat Antiga! També acumulem punts en el nostre perfil de myclassegame. Aquesta setmana hem realitzat events com: saludar els companys a l'entrada de la classe, d'altres havíem de parlar 3 minuts sobre un tema proposat o restar punts a tots aquells que portàvem una peça de color negre!




Per acabar l'Edat Antiga els tres millors alumnes de la plataforma han tingut l'oportunitat de quedar-se amb la Relíquia d'aquesta etapa: els guanyadors han sigut el Pol i la Gisela.

També vam fer la prova dels cossos geomètrics i l'Ester ens ha comentat que ha sortit força bé en general, tot i que alguns no hem estudiat prou i hem fallat!


Ens hem endinsat ja a l'Edat Mitjana . Vam buscar informació i ens vam fer una idea general. Aquests vídeos que tenim ens fan un resum d'allò que ja sabem.

EDAT MITJANA

EDAT MITJANA 2

Després, a poc a poc, vam anar completant els nostres apunts amb més informació, a través de lectures i esquemes, que ens han ajudat a fer-nos una idea del més important d'aquesta etapa: que la societat es basa en el feudalisme i que és una època molt bruta i amb moltes guerres. Hem après que aquí apareix per primera vegada el regne de Catalunya i que la vida es centrava a les ciutats, al castell com a residència dels reis, i als monestirs com a centre cultural de l'època.





A partir d'aquí les activitats ens han ajudat a aclarir dubtes i aprofundir en els conceptes més rellevants.





La plàstica també ens serveix per aprendre, i amb l'activitat dels escuts medievals hem après que hi ha gent que estudia l'heràldica dels noms. Hem buscat els nostres cognoms i alguns hem trobat l'escut que ens identifica i el nostre significat. Tota una descoberta!




Per aprofundir una mica més, sabem que part de la península va ser envaïda pels musulmans i que aquests també ens han deixat molts monuments per tota Espanya. Hem buscat els més importants i també, vocabulari provinent d'aquests que utilitzem avui dia com: albercoc, albergínia, Benidorm, Guadalquivir... així com avenços en tècniques de regadiu o estudis en ciències i matemàtiques.




D'aquest treball ha sortit que hi ha moltes mesquites, lloc on oraven els musulmans. Aquesta ha sigut la porta d'entrada a l'Art a l'Edat Mitjana. Hem recordat que l'art el dividim en romànic i gòtic i hem vist exemples d'aquests dos estils arquitectònics. L'Ester ja ens ha comentat que la setmana vinent treballarem més aquesta part.

Per acabar, i com a deures, hem de buscar les malalties més comunes que hi va haver a l'edat mitjana. A la llibreta personal ens fem un resum de les més importants per dijous 12 de maig.

La Gisela aquest mes ha tingut trobada del CIM i ens ha explicat el que van treballant a les sessions del Vapor. Vam comentar si vèiem alguna diferència entre violència i assetjament, i després ens va explicar que hi havia diferents tipus de violència. Ens va ensenyar que hi ha una "app" on qualsevol persona assetjada o que veu assetjament pot trucar per demanar ajuda. Aquest vídeo a l'aula ens va ajudar a entendre-ho.

Recordem que l'obra de teatre ja s'acosta i hem de saber-nos ja el paper de memòria. A la Fusteria ja ens dediquem a corregir les posicions, a on ens hem de situar, per on entrem i sortim... i anem pensant a casa amb el vestuari! L'hauríem de tenir a punt en unes setmanes.



Fins aquí la feina de Llevant.

Bon cap de setmana famílies i ens retrobem de nou a la següent entrada.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.